Inteligentní plastelína – rozhovor

Eshop Plastelina.cz nabízející gadgetový produkt „inteligentní plastelína“ byl jedním z prvních českých eshopů nabízející provizní program. Rozhodli jsme se tedy zeptat na pár otázek pana Miloše Rohovského z firmy Avio s.r.o., která za tímto eshopem stojí jako provozovatel. Čtěte dále…

Co je to vlastně Inteligentní Plastelína?

Inteligentní plastelína je hmota s unikátními vlastnostmi, které z ní činí netradiční hračku a návykový antistres. Podle toho, jak se s ní zachází, tak se buď trhá, skáče, natahuje nebo tříští. Některé druhy svítí, některé mění barvu, některé jsou přitahovány magnetem. Časem nevysychá a nemastí ruce, takže je ideální ke „žmoulání“ k počítači do kanceláře. Osobně mám vždy jednu po ruce. 🙂

Jak dlouho má eshop Plastelina.cz svůj provizní program? Existoval hned od začátku eshopu, nebo vznikl až o něco později?

plastelina-cz-screenshotProvizní program byl spuštěn zároveň s eshopem. Už dříve jsme měli zkušenosti s internetovým marketingem, který jsme zajišťovali pro své klienty. Takže bylo logické využít zkušenosti pro vlastní obchodní aktivity. A podpora prodeje formou provizního programu byla z jedna z cest, jak s malými náklady podpořit slibný produkt.

Eshop pro prodej inteligentí plastelíny má i svou slovenskou a polskou podobu, kde taktéž funguje provizní program. Existuje nějaký rozdíl v úspěšnosti affiliate prodejů u nás a na Slovensku či Polsku?

Nejlépe funguje provizní program v ČR. Na Slovensku je to trochu slabší, ale přičítám to menšímu trhu a pozdějšímu startu Inteligentní plastelíny na tomto trhu.

Polský trh je kapitola sama pro sebe a provizní systém na něm funguje znatelně hůře… přesto své výsledky přináší.

Lze inteligentní plastelínu koupit i v kamenných obchodech? Nebo preferujete pouze distribuci přes internet?

Po čistě internetových začátcích jsme začali dodávat plastelínu i do kamenných obchodů. Naštěstí se nenaplnili počáteční obavy našich provizních partnerů (a naše), že kamenné obchody budou příliš konkurovat internetovým prodejům. Ten, kdo nakupoval dříve na internetu, nakupuje i nyní, a ti, kteří měli dříve na internetu strach nakoupit, dostali možnost zajít si do prodejny.

Existuje nárust objednávek v období vánoc? Existují i další období zvýšených prodejů nebo naopak nějaké výrazně slabé období?

Určitě. Myslím, že je to u většiny obchodníků, kteří obchodují se sortimentem, který je vhodný jako dárek. Vánoční období přináší několikanásobné zvýšení prodejů a kompenzuje tak slabší období roku, jako jsou například letní prázdniny. Lehké zvýšení lze pozorovat před Valentýnem nebo před vysvědčením… ale s vánoci se to nedá srovnávat.

Kolik existuje druhů inteligentní plastelíny?

Když nebudu započítávat limitované edice, které čas od času nabízíme, tak ve stálé nabídce máme 28 druhů.

Který druh plastelíny je nejoblíbenější?

U každé cílové skupiny je to jiné. Obecně se velké oblibě těší druhy, které mění barvu a svítící druhy. Mezi firemními zákazníky, kterým dodáváme Inteligentní plastelínu jako reklamní předmět, jsou populární metalické a „elektrické“ barvy.

Chystáte nějaké novinky do budoucna?

Určitě budeme pokračovat v tradici limitovaných edicí nových barev, které plánujeme uvádět minimálně jednou ročně. V plánu je další produkt vycházející z Inteligentní plastelíny, ale tam bych zatím nerad něco prozrazoval. 🙂