Rozhovor s affiliate manažerem eshopu MT-nabytek.cz

zdenek-dvorak

Zdeněk Dvořák, affiliate manažer eshopu MT-nabytek.cz

MT-nabytek.cz je jeden z největších internetových  obchodů s nábytkem v Čechách.   Provozuje jej polečnost Exiteria a.s., stejně jako jeho slovenskou verzi. O jejich úspěšném provizním programu jsme si povídali s jeho affiliate manažerem Zdeňkem Dvořákem.

Co je možné všechno v internetovém obchodě MT-nabytek.cz najít?
V kostce? Nábytek všeho druhu. Nezaměřujeme se ale moc na doplňky, ale umíme dodat stoly, sezení nebo úložné prostory do všech místností v domě i mimo něj.

Jak dlouho již tento eshop existuje a jak dlouho funguje váš provizní systém?
Eshop funguje od konce roku 2009, provizní program jsme spouštěli ve druhé polovině roku 2013.

Jak za tu dobu hodnotíte affiliate systém jako marketingový kanál k propagaci prodeje nábytku na českém a slovenském internetu? Je na to náš trh připravený? Vyvíjí se to nějak?
Když jsme začínali, už existovaly konkurenční affiliate programy v našem segmentu. Jevily se ale jako dost mrtvé, se svými uživateli například vůbec nekomunikovaly a i podle dalších našich průzkumů nebyly nijak úspěšné. My jsme ale věděli, že se nábytek online prodávat dá. Když k tomu přidáte šance na rozumné provize, jsou základní předpoklady pro spuštění provizního programu splněny a stačí to jen udělat dobře:)

Celkově se myslím situace vyvíjí dobře, což hodnotím podle našich výsledků i podle toho, že již sledujeme konkurenci, jak se naším programem inspiruje;-)

Jak nás vidí naši partneři si můžete ověřit na stránce s referencemi na náš program.

Jaké produkty jsou zejména vhodné k propagaci na partnerských webech?
Prakticky všechny, záleží od zaměření webu. Affiláci si samozřejmě vybírají podle vlastních kritérií, ať je to počet konverzí nebo spíše jejich výše na jednotku.

Jaké jsou provize? A jaká je průměrná cena objednávky?
Provize máme v základu 8%. Průměrná výše objednávky je u nás aktuálně lehce pod 8000,- Kč bez DPH, u affilu to podle loňských čísel vychází o něco málo níže. Historicky největší objednávka, kde jsme platili provizi, měla hodnotu cca 52 tisíc Kč.

Je možné získávat i provize z druhé vrstvy (z nabírání podpartnerů)?
Tuto možnost nenabízíme. Propagaci programu zvládáme sami a chceme ji mít pod kontrolou.

Je možné domluvit si s vámi exkluzivnější podmínky a vyšší provize?
Odpovím jako z Cimrmana. Ano, je to možné. Partnerům s větším výkonem umíme nabídnout vyšší provize.

mt-nabytek-cz-screenshotJe nastaveno nějaké výplatní minimum?
Výplatní minimum je 500,-Kč, přičemž každý registrovaný od nás dostává vstupní bonus 150,- Kč. Takže první výplata je dosažitelná velmi snadno. Nijak neomezujeme frekvenci žádostí o výplatu, protože víme, že partneři mají také nějaké náklady a kola se musejí točit.

Jak dlouho vydrží affiliate cookie?
Naše cookie mají platnost 60 dnů, což kryje větší část nákupního procesu našich zákazníků. Naše cookies fungují stylem “poslední bere”, tedy last click.

Jak je možné s vámi komunikovat?
Standardně e-mail a telefon, máme i vlastní kanál na Twitteru.

Na jakém systému váš provizní systém běží?
Používáme český Affilbox, který je v naší kotlině docela rozšířený.

Jste schopni poskytnout affiliate XML feedy svým affiliate partnerům? Jsou k dispozici i připravené grafické bannery?
XML feedy samozřejmě nabízíme a jsou hojně využívány. Grafické bannery máme taktéž, každých 14 dnů vydáváme aktuální sadu pro probíhající cenové akce. Mimo to můžete použít i bannery, které jsou obecné a nejsou vázané na žádnou akci.
Partnerům ale připravujeme i bannery na míru, ať už se týká rozměrů, nebo barev. Jde nám o to, aby jim fungovaly i při známé bannerové slepotě.

Jak funguje systém pro slovenskou verzi MT-nabytok.sk? Jsou podmínky v zásadě stejné? Jedná se i o stejné rozhraní?
Systém, podmínky i podpora jsou identické.

Pro jaký typ webu je váš affiliate systémmt-nabytek-cz-screenshot2 vhodný? Kde může propagace oslovit nejvíce zákazníků?
Máme partnery se všemi možnými typy obsahů. Fungují jak katalogy postavené na XML, tak i obsahové weby či e-mailingové kampaně nebo promo na Facebooku. Výsledek je jen otázka šikovnosti, know how a rozpočtu partnera.

Co plánujete do budoucna?
Nedávno jsme spustili rozšíření pro snadnou tvorbu deep linků v Google Chrome, na schválení nám stále bohužel čeká totéž rozšíření pro Firefox. V nejbližších měsících budeme mít nový obsah pro XML feedy partnerů. Interně se hodně věnujeme optimalizaci času, který s programem strávíme.

Je možná i jiná spolupráce, než affiliate program?
Pro zkušenější partnery nabízíme i přeposílání objednávek, kde je základní provize 10%. K tomu nabízíme podporu při implementaci našeho feedu.