Rozhovor o affiliate programu Heureka.cz

Nákupní portál Heureka.cz rozhodně není třeba našim čtenářům představovat. Jedná se o úspěšný český projekt, který přináší traffic většině českých e-shopů a pomáhá českým zákazníkům při výběru produktů a služeb. Dnes jsme se rozhodli vyzpovídat Martina Netolického, affiliate manažera Heureka.cz o tom, jak funguje jejich partnerský program.

heureka-cz-screenshotCo všechno lze na Heuréce nalézt?
Heureka.cz je největší cenový srovnávač a nákupní rádce na českém internetu. Uživatelé tady mohou porovnávat parametry a ceny více než 15 miliónů produktů z desítek tisíc českých e-shopů. Nabízíme produktové recenze, recenze a hodnocení e-shopů, program Ověřeno zákazníky, podle kterého zákazníci poznají kvalitní e-shopy. Umožňujeme taky nákup přímo na Heurece prostřednictvím Heureka Košíku, v rámci kterého mají zákazníci Garanci nákupu a mnoho dalších výhod. Takže je toho opravdu hodně, co všechno se dá na Heurece najít. Naším hlavním cílem je zákazníkům co nejvíce zjednodušit a zpříjemnit online nakupování.

Jak dlouho již existuje Heureka.cz a od kdy má svůj provizní systém?
Heureka už působí na českém i slovenském trhu přes osm let. Ke spuštění affiliate systému a rozšiřování spolupráce s partnery Heureky došlo už před sedmi lety, v průběhu roku 2009.

Popište prosím základní pravidla vašeho provizního programu.
V současné době máme dvě verze provizního programu. Původní, běžící od roku 2009, a jeho novou verzi, která je venku teprve několik týdnů. Nový affiliate systém nabízí vyšší provize, přehlednější rozhraní podrobnější statistiky, nové bannery, jednodušší fakturaci a další výhody. Nový systém stále vylepšujeme, a tak do něj stávající partnery převádíme postupně. Souběžně oba systémy poběží ještě minimálně do konce roku 2016, nicméně nové partnery už registrujeme pouze do nového systému.

Partnerům vyplácíme v novém systému dva typy provizí. Jednak za každý klik do e-shopu z Heureky, kde garantujeme cenu minimálně 1 – 3 Kč/klik dle kategorie a ceny zboží.

K tomu vyplácíme partnerům provizi za objednávky realizované přímo na Heureka.cz přes tzv. Heureka Košík. Výše provize je 1,5 – 8 % z hodnoty objednávky bez DPH a poštovného a dle kategorie zboží. Obrat realizovaný přes Heureka Košík neustále roste postupným zapojováním dalších e-shopů, takže pro partnery je tento typ provize velmi atraktivní.

Jaké reklamní prvky mohou partneři využít?
Partnerům nabízíme širokou škálu bannerů a další varianty stále přidáváme. Máme statické bannery, dynamické bannery nebo textové formáty. Doporučuji vyzkoušet dynamický banner, kde si partner vybere až 20 libovolných produktů a ty pak v banneru rotují. Do budoucna bychom chtěli přidat optimalizační funkci, kdy se budou v takovém banneru častěji zobrazovat úspěšnější produkty (např. dle CTR nebo konverzního poměru).

Bannery si lze vygenerovat na jakýkoliv produkt nebo kategorii (např. na pračky nebo telefony značky Samsung), ale i na výsledky vyhledávání na Heureka.cz.

Má-li někdo blog o konkrétních produktech, může si tam vložit následující graf s vývojem ceny v čase:

heureka-cenovy-graf

Další možností je vybrat si konkrétní produkty dle cílové skupiny svých uživatelů:

heureka-konkretni-produkty

U bannerů nabízíme i více možností vložení. Je možné si stáhnout banner ve verzi nenastylovaného html kódu, a přizpůsobit si tak jeho design potřebám partnera a jeho webových stránek.

Jak dlouho vydrží affiliate cookie?
Cookie na prokliky do e-shopů vydrží 7 dní, na nákup z Heureka Košíku pak 30 dní.

Je nastaveno nějaké výplatní minimum? A jak probíhá výplata?
Výplatní minimum je nastaveno na 1000 Kč, plátci DPH si k tomu přidají její aktuální sazbu 21 %. Pokud partner nedosáhne v kalendářním měsíci na výplatní minimum, tak se mu provize převádí do té doby, až na něj dosáhne. Fakturu si partneři vygenerují přímo v rozhraní, my ji obratem schválíme a proplácíme do 14 dní. Není tedy třeba fakturu nikam posílat.

Nabízíte XML feedy či API?
Ano, na vyžádání poskytujeme XML feedy, do budoucna uvažujeme i o API. Nicméně naším cílem je, aby pak projekt vycházející z našich feedů měl nějakou přidanou hodnotu pro uživatele. To je pro nás důležité.

Komunikujete aktivně se svými affiliate partnery? Pomáháte jim například s optimalizací konverzního poměru?
Aktivně oslovujeme konkrétní partnery a pomáháme jim zvýšit jejich příjem z našeho provizního programu. Máme u nás stovky partnerů, kteří mají minimum zkušeností s monetizací webových stránek, a přitom mají obsahově povedené weby. Příkladem z posledních dní je webová stránka zaměřená na fotografické potřeby, kde se po konzultaci měsíční příjem partnera zvýšil 4x.

Kolik si řádově vydělají nejaktivnější partneři?
Ti nejlepší si pravidelně vydělávají částky blížící se sumě 100 000 Kč. V sezóně na provizích vyplácíme téměř jeden milion korun měsíčně.

Jaké produkty jsou nejvíce úspěšné – pokud jde o propagaci v rámci provizního programu?
Nejlépe se daří webovým stránkám zaměřeným na mobilní telefony, počítače a domácí spotřebiče. Zajímavé provize se ale dají získat i z jiných segmentů, např. fotoaparáty či krmivo pro domácí zvířata. Obsahově to jsou pak weby, které mají kvalitní a pravidelně přidávaný obsah a snaží se čtenářům poradit při výběru správného produktu.

Je možné vám posílat traffic pomocí redirectu domény?
Ano, ale nesmí se jednat o překlepovou doménu našeho brandu Heureka.

Je u vás povolené přeposílat traffic pomocí SEM (PPC kampaně například v Skliku)?
Ano, ale traffic musí nejdříve směřovat na webové stránky partnera a až pak k nám na Heureku.

Je možné vám přeposílat traffic ze sociálních sítí?
Tuto možnost zatím nepovolujeme.

A co Slovenský traffic? Je možné propagovat Heuréku i na Slovenském internetu?
Na Slovensku provozujeme slovenskou verzi na Heureka.sk a affiliate program je tam rovněž k dispozici. Pokud se affiliate partner zaregistruje do slovenské verze, bude mít k dispozici veškeré reklamní prvky ve slovenštině. Výplatní minimum je 19 EUR.

Co se chystá do budoucna?
Připravujeme rozšíření typů bannerů a jejich rozměrů. Konkrétně bude na bannerech více produktů, protože takové bannery jsou pro uživatele atraktivnější a mají lepší CTR. Další drobné úpravy systému již probíhají, mj. i na základě podnětů samotných partnerů. Další novinky pak budou záviset i na tom, o co si sami partneři řeknou a co jim vyhovuje.

Co byste vzkázal potenciálním partnerům, kteří právě čtou tento rozhovor?
Ať nás určitě vyzkouší . Heureka má silný brand a dobrou pověst, což je při propagaci hodně důležité. A ať se určitě nebojí ozvat, rádi poradíme, jak novým, tak stávajícím partnerům. Někdy stačí drobná úprava webu nebo reklamních prvků a příjmy partnera mohou vyskočit i několikanásobně.