Rozhovor o affiliate programu Svetcukraru.cz

Neexistuje už moc oborových vertikál, kde by doposud nebyl affiliate. Cukrařině a domácímu pečení se trend partnerského marketingu dlouho vyhýbal. I tento netradiční produktový svět však #czaffil dohnal. A my pro vás máme představení nového programu – a to e-shopu Svetcukraru.cz.

Detailní informace ohledně jejich nového provizního programu nám poodhalil správce partnerského programu Ondřej Martinek. Toho už jsme na Affily.cz vyzpovídali dříve, protože má na starosti více affiliate programů.

svetcukraru-screenshotCo je to Svetcukraru.cz a co všechno lze v tomto eshopu pořídit?
Svetcukraru.cz je jeden z největších českých e-shopů s potřebami na pečení, domácí cukrařinu – nechybí ani nejpotřebnější suroviny.

Mezi pekařkami a cukrářkami je velmi oblíbený díky solidní nabídce (více jak 2 500 kusů skladem), rychlé expedici a množství drobných dárků přidávaných k objednávce.

Až 67 % zákaznic se znovu vrací a nakupuje znovu, což je zajímavá hodnota i pro affiliate partnery – díky dlouhé době cookies je pravděpodobné, že dostanou provize i z následujících objednávek.

Jak dlouho již existuje tento eshop a kdy jste spustili jeho provizní systém?
Web existuje od poloviny roku 2010, od Velikonoc 2014 jej vlastní Michal Kubíček, řadě affilákům známý spíše jako autor několika knížek o SEO. Partnerský program jsme spustili 1. června letošního roku, takže je to poměrně krátce. I přesto už máme několik desítek propagujících partnerů.

Vzhledem k cenové politice e-shopu však nepřijímáme do programu servery zaměřující se na sdružování slev, kuponů a akčních nabídek, případně i cashbacky. Jinak jsme ale otevřeni všem partnerům, kteří chtějí do propagace přidat trochu přidané hodnoty.

Jaké produkty jsou nejvíce úspěšné v rámci provizního programu?
Záleží na zaměření webu partnera. Blog, který nejvíce píše o dortech, pečení, potahování dortů má nejzajímavější obraty z klasických cukrářských surovin, jako jsou potahovací hmoty, marcipány, ale třeba i formy. Web zaměřený spíše na alternativnější a ekologičtější život pak třeba z ošatek na domácí chleba.

Jaká je výše provize? A jaká je průměrná cena objednávky?
Výše provize je 10 % z ceny bez DPH a poštovného. Plus je možné dosáhnout při obratu nad 100 000 Kč v daném měsíci +2 % k základní provizi. Je zde tedy motivační stupeň, ke kterému se mnozí partneři dostanou (ač se to na první pohled nezdá lehké). Průměrná objednávka byla v roce 2015 604 Kč a konverzní poměr 2,22 %.

Je možné získávat i provize z podpartnerů (druhá vrstva)?
Ano – zavedli jsme subaffiliate provize – je na úrovni 3 %. Pokud tedy náš partner doporučí nového affiliate partnera, bude dostávat 3 % z jeho doživotně získaných provizí. Je to zajímavá možnost, jak vydělávat na affilu – u nás se tímto způsobem dají kontaktovat třeba foodblogerky či menší servery s recepty.

Je nastaveno nějaké výplatní minimum? A jak probíhá výplata?
Základní výplatní minimum pro fakturující je 300 Kč. U dohody o provedení práce je rovna 500 Kč. Zde je však potřeba počítat s tím, že bude zkrácena o daň z příjmu a další platné daně v době vyplacení provize. Pro vyplacení provize formou kuponu je potřeba přesáhnout hranici 100 Kč.

Při vyplácení provize je plátci DPH započítána získaná provize bez DPH a k této částce bude přičteno DPH ve výši 21%. Pro neplátce DPH je cena provize konečná.

Jak dlouho vydrží affiliate cookie?
To je poměrně problematická otázka, protože výdrž cookies v prohlížeči návštěvníka je proměnlivá dle nastavení prohlížeče, přístupů z různých zařízení apod. Ale systém máme nastavený na platnost 69 dní.

Na jakém systému váš provizní systém běží a proč jste se rozhodli pro toto řešení?
Affiliate program Svetcukraru.cz běží na Post Affiliate Pro 5 – je to hostované řešení, takže maximálně stabilní a důvěryhodné.

Oproti minulé kampani, kterou mám na starosti, jsem vybral toto řešení, aby partneři měli k ruce maximální množství statistik ohledně prokliků, konverzí, nejlepších odkazujících stránek apod.

Plus PAP nabízí nadstandardní možnosti nastavení adminu pro partnery i obchodníka, což ulehčuje všem práci a můžu připravit partnerům obsah administrace tak, aby mohli co nejrychleji začít propagovat.

Jsou k dispozici připravené grafické bannery? Je možné získat i XML feed zboží?
Pro partnery jsme připravili základní sadu grafických statických bannerů – snažili jsme se nevytvářet klasické okoukané bannery, ale použít spíše designové prvky, které mohou hezky sednout do designu webu. Velmi oblíbenými propagačními prvky jsou různá tlačítka a další CTA prvky, které mají skvělou proklikovost a rozhodně nevypadají jako klasický promo prvek.

Na vyžádání je možné poslat partnerovi aktualizovaný XML feed – toho doposud moc partnerů nevyužilo, ale věříme, že si k nám cestu najdou a začnou používat i tento pokročilý prvek. Na jejich základě se dají stavět specializované katalogy zboží, se kterými se dá dobře prorazit i v organickém vyhledávání Seznamu a Googlu. Stačí si s daty od nás pohrát. Zde je ještě velký prostor pro růst.

Jste v aktivním kontaktu se svými affiliate partnery? Pomáháte jim zlepšovat konverzní poměr a efektivitu kampaní?
S affiliate partnery jsme neustále v kontaktu – po registraci dostávají sadu úvodních e-mailů pro základní orientování v affiliate systému, konkrétní tipy na vhodnou propagaci, pokročilou analytiku v PAPu apod.

Plus individuálně kontaktujeme partnery a pomáháme jim vybrat lepší reklamní prvky, radíme s lepší propagací samotného serveru apod. Proaktivní přístup se mi osvědčil již u minulých affiliate kampaní, které jsem měl na starosti, takže zde v něm dále pokračuji.

svetcukraru-screenshot2Jaká je vaše cílová skupina? Respektive – pro jaký druh webů je váš affiliate systém vhodný? Kde může propagace oslovit nejvíce zákazníků?
Nejvhodnějšími weby, které budou mít úspěch s naším partnerským programem, jsou foodblogy (internetové blogy o jídle, vaření, pečení apod.), servery s databázemi receptů a další weby, které mají podstatnou část ženské návštěvnosti. To odpovídá naší cílové skupině – nejčastější nakupující na Svetcukraru.cz je nadšená domácí pekařka, či cukrářka.

V jakém ročním období probíhá nejvíce prodejů? Je tento druh zboží silně “sezónní” co se týče objednávek?
Lidé pečou celý rok. Narozeninové dorty nemají sezónnost. Pokud se dá o výkyvech mluvit, tak jsou zajímavé samozřejmě Vánoce (vykrajovátka, vánoční pečení), Velikonoce, ale i Valentýn nebo obecně léto, kdy se konají ve větší míře svatby – pak se vyplatí promovat třeba svatební figurky na dorty a podobně.

Zasíláte zboží i na Slovensko, případně do jiných zemí? Je možné propagovat produkty i v rámci slovenského internetu?
Ano, zasíláme po celé Evropě. I když pro Slovensko je samostatný eshop na www.cukrar.sk, ten prozatím do affilu zapojen není, ale mnoho slovenských zákazníků stejně nakupuje na českém eshopu. Ten má již tradici a důvěru.

Co plánujete do budoucna?
Růst, růst a růst. Aktuálně rosteme cca o 10 – 20% každý měsíc. A náš cíl je dostat se někde na dvoj až trojnásobek stávajícího obratu. Každý partnerský program potřebuje nové partnery a ty budeme hledat z řad blogerů, majitelů serverů o jídle a pečení, případně u konkurence. Pro partnery chceme připravit více propagačních prvků, bannery, CTA buttony (ty se skvěle osvědčily), …

Co byste vzkázal potenciálním partnerům, kteří právě čtou tento rozhovor?
Obor cukrařiny a potřeb pro pečení není affilem vůbec saturovaný. A pokročilí (a dobře vydělávající) partneři vědí, že je dobré se do programu zapojit co nejdříve, dokud není větší konkurence. Na začátku se dá vydělat nejvíce. Nezalekněte se netradičního oboru a pojďte k nám vydělávat 🙂